INFO Rating-ul RLR

Discussion in 'Arhivele nationale' started by Comisia RLR, Jul 23, 2020.

  1. Comisia RLR

    Comisia RLR Moderator Staff Member

    Joined:
    Sep 12, 2015
    Messages:
    44
    Likes Received:
    35
    Salutare tuturor!

    După mai multe zile de fine-tunning, avem în sfârșit o varianta definitivă a sistemului de rating pentru RLR. În continuare, vom prezenta majoritatea aspectelor legate de acest sistem, de la tratarea contestațiilor, până la metoda de calcul folosită pentru delimitarea piloților din liga PRO și SEMI-PRO.

    CONTESTAȚIILE:

    Începând cu sezonul 6, am implementat un proces prin care putem analiza ~90% din incidentele unei curse. Folosind log-urile din urma unei etape, delimitam contactele de rezultate/timpi/etc., cu ajutorul unei platforme online (https://simresults.net/). Odată ce am obținut log-urile, avem mai multe linii sub forma:

    Line 69566: COLLISION BETWEEN: #22 Radu Dumitrescu [Smart Driving Team] AND #19 Cristian Berindea [Team Motul] SPEED: 14.421391 WORLD POS: [170.611740,3.425736,-38.805779] REL POS: [-0.889641,0.122430,-2.024930]


    Singurul dezavantaj al acestei metode este absența unor timestamps. Astfel, fiecare eveniment trebuie luat in ordine cronologică și verificat. Toate liniile sunt ulterior adăugate în sistemul nostru de prelucrare și obținem:

    View attachment upload_2020-7-23_0-22-23.png
    Poza 1 - Tabela pentru procesarea log-urilor din cursă

    Prima coloană din tabel este cea în care adăugăm log-urile, iar în cea de a doua adăugăm etapa și cursa. Tabela preia automat numărul de cursă și numele celor implicați într-un contact. Ulterior, completăm categoria, tipul de eveniment și timestamp-ul. Toate aceste elemente sunt relevante, deoarece mesajele postate în thread-ul de contestații sunt generate pe baza informațiilor de mai sus.

    Pentru stabilirea deciziilor finale este selectată cea mai recurentă decizie a membrilor din comisie.

    De menționat că log-urile din joc nu detectează întotdeauna corect vinovatul, așa că există posibilitatea ca cel care este victima unui incident să fie penalizat. Deși încercăm să fim cât mai atenți în momentul în care prelucrăm contestațiile, vă rugăm să ne semnalați dacă ați fost penalizați, deși ați fost victima unui contact.

    Contestațiile realizate de către participanți sunt la fel de importante și vă încurajăm să completați formularele după cursă în cazul în care ați fost implicat într-un eveniment. Pentru acest tip de contestații, metoda de prelucrare este similară.

    Totodată, avem și anumite log-uri ce prezintă contacte superficiale între piloți. Acestea sunt tratate ca taps și nu influențează cu nimic rating-ul sau penalizările ce urmează a fi acordate (dacă este cazul).

    PUNCTAJUL:

    După nenumărate încercări de calcule, am decis să păstrăm o metoda cât mai simplă:
    În funcție de poziția pe care încheie cursa un pilot, acesta primește un scor similar cu cel primit în clasament, iar valoarea este înmulțită cu 3. Dacă un pilot încheie cursa pe locul 1, primește 60 de puncte, cel de pe locul 2 primește 51, etc. La acest scor, pilotul ce a obținut cel mai mic timp într-un tur la o cursă, primește suplimentar 5 puncte. Punctajul maxim ce poate fi obținut într-o etapă este 130.​

    View attachment upload_2020-7-23_0-41-40.png
    Poza 2 - Punctajul acordat în curse

    În circumstanțele în care un pilot abandonează cursa din diverse motive, acesta primește punctaj doar dacă a parcurs mai mult de jumătate din turele unei curse.

    Toate contestațiile din log-uri și cele trimise de către piloți sunt adăugate automat în tabela de calcul, iar secundele sunt înmulțite cu anumiți coeficienți:

    View attachment upload_2020-7-23_0-54-54.png
    Poza 3 - Penalizările acordate în curse
    Avem stabilite anumite praguri în funcție de gravitatea situațiilor. De exemplu, un pilot care primește o penalizare de 30 de secunde într-o cursă va fi depunctat 66 de puncte, iar un alt pilot ce are o penalizare de 35 de secunde va fi depunctat cu 96 de puncte. Penalizările sunt rotunjite la prima zecimală.

    Pentru suspendări, avem o depunctare de 400 de puncte, iar o absența nejustificată la o etapă, în ciuda RSPV-ului "Yes" este sancționată cu 50 de puncte pe toată etapa. Un pilot ce a lipsit la două etape consecutive de dinaintea calculării punctajelor va fi retrocedat automat în split-ul SEMI-PRO.

    Mai jos este prezentat un exemplu pentru o etapă RLR:

    View attachment upload_2020-7-23_1-4-11.png
    Poza 4 - Calcule etapa 1 split PRO
    Toate aceste calcule sunt realizate automat prin intermediul formulelor, pentru evitarea erorilor.

    Menționăm că sistemul prezentat este primul de acest fel realizat de către Comisia RLR, și există posibilitatea ca să nu fi acoperit anumite situații sau contexte în prezentarea de mai sus. Așadar, vă invităm sa ne adresați întrebări cu privire la orice nelămurire, fie în acest thread sau direct către Comisia RLR. :D

    Vă mulțumim frumos pentru răbdarea și înțelegerea acordată! :nerd:

    Ne vedem pe circuit! :lol:
     
    1 person likes this.
  2. Raresch

    Raresch Guest

    Salut. Punctajul aferent locului obtinut in cursa se aplica dupa ce au fost adaugate si secundele de penalizare, sau inainte?
    Dupa cum este explicat, pare ca inainte, deci penalizarea cu secunde nu afecteaza pozitia finala pe grila.
     
  3. Alexandru Siclovan

    Alexandru Siclovan Member Concurent RLR

    Joined:
    Mar 27, 2019
    Messages:
    94
    Likes Received:
    5
    Intr-adevăr, pentru a nu fi o dublă penalizare, locul obținut și punctat conform tabelului #2 e cel dinaintea penalizărilor, apoi se deduc separat secundele conform tabelului #3.
     
    1 person likes this.

Share This Page